10 november 2013

Stängt


I dag har vi varit på Getryggen och stängt för säsongen. Inget vintervatten + dålig isolering gör att vi inte är där årets kallaste månader. Vi har tömt och frostat av kyl och frys, tappat vatten ur ledningarna och fixat. Bilden överst tog Magnus från alltanen när var där, en fin bild i vackert ljus. För första gången fick vi stänga av strömmen i nya proppskåpet (eller heter det elcentral när man inte har gammaldags proppar?) Simba var med och svansar efter Magnus så att han nästan får anses löjlig. 

Det känns lite vemodigt att stänga och min man tycker att jag är överdrivet optimistisk när jag säger att snart ska vi till Paris, sen är det advent och jul. En vecka till Kanarieöarna i januari och vips är det mars och vi öppnar igen!


I dag säger jag grattis till min pappa Kjell, till mina barns pappa Kilis och till pappan jag lever med: Magnus. Vi har ju inga gemensamma barn men tillsammans fem friska, fina ungar. Om det är lika roligt att vara pappa som mamma så gissar jag att ni haft kul ❤️

Nu vankas en trerättersmiddag: 
Förrätt: Kronärtskocka (som avnjuts med något så enkelt som Bregott med havssalt)
Varmrätt: Hjortstek* med gräddsås, kantereller och kokt potatis
Efträtt: Farsdagstårta, Pavlova med hallon och blåbär.

*Tack för den Oskar! Oskar hade fått ett Delicard i julklapp av NCC som han inte hade använt, det fick jag när han drog till Australien, avnjuts i dag med Oskar varmt i tanken (en framtida pappa ;) )

Trevlig söndag på er alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja man kanske uppskattar stugan mer när användningstiden är begränsad?!
Vilken fin dag och middag ni hade :) kram
Gun

LiteAvLinda sa...

Vilket härligt och varmt inlägg :-)