25 november 2013

Att klä sig efter väder eller kalender

 

Ännu har jag min höstjacka på mig och jag har i skrivande stund inte plockat fram mina vinterjackor. Hösten har ju varit mild och jag har inte frusit (så värst mycket) På söndag är det officiell vinter i almanackan. Meteorologer definierar vinter som den period då dygnets medeltemperatur varaktigt är 0 grader eller lägre.
Här är några exempel på när vintern normalt brukar anlända (enligt SMHI:s hemsida):

Kiruna 10 oktober
Östersund 4 november
Stockholm 6 december
Malmö 7 januari

Här kan ni läsa mer om vintern!

Oskar & Lukas leker krig

En vinterbild från Källfjället, jag gissar att den är tagen 1995. Oskar och Lukas leker med sina hemtäljda gevär.

Till helgen åker vinterjackan fram, baske mig.

1 kommentar:

Mamma sa...

Ja det finns ju inget dåligt väder sägs det... Men jag undrar, jag? Fin bild på pojkarna och vintern
Kramar