27 november 2013

Bak

Inte som i ända utan som i sånt som man äter efteråt.

Jösses vad vi bakade när barnen var små. Särskilt till jul eftersom vi alltid har haft (stora) födelsedagskalas den 23 december. Nu bakar jag aldrig. Bor man med tonåringar tenderar hela baket att gå till mellanmål. Men så här till advent och jul ska jag i alla fall baka. Förra året skippade jag lussebullarna till förmån för saffransskorpor. Så får det nog bli i år med. Kanske. Helt klart är att det är mycket roligare att baka med barn.

Julbak

           Julbak 1991 Mamma Marie 25 år, Oskar 3 och Lukas 1,5 år

Apropå barn, på mitt jobb har typ alla barnbarn (må vara att de är 10-15 år äldre än mig men ändå) Min mamma var 37 och min syster 40 när de fick barnbarn. Jag kommer vara den första i min familj som får barnbarn (om jag nu någonsin får några) när alla egna barn har flyttat hemifrån. Nåja, den som väntar på något gott kan aldrig vänta för länge. Jag får baka utan barn (jag, martyr??!)

6 kommentarer:

Cecilia sa...

Här blir det hemmagjorda lussebullar, pepparkakor i helgen, med 2 tonårstjejer, lillasyster med 2 småtjejer i dagis-ålder =).

mammaxtre sa...

Malin och jag pratade barnbarn idag :-)

Saffransskorpor låter underbart gott!

Kram

Karin sa...

Ja nu luktar det martyr. Det är nog så jag trodde att det skulle vara, att barnen ska flyga ur boet innan barnbarnen kommer. Jag tror att du är mer rustad än vad jag var, 37 år gammal.
Kramar

Anonym sa...

Du kommer hinna före mig med barnbarn, lovar... & andra sidan är jag glad åt det för jag vill inte ha barnbarn Down Under... men jo man klarar kanske det med, som så mycket annat <3 Ps jag ska baka jag med utan barn i morgon. Kram Lollo

Anonym sa...

De köket känns bekant på något vis...Sotzi

Anonym sa...

Ja det är samma här, men säg till så lånar jag en av mina karameller och kommer över och bakar :)
Kram
Gun