30 augusti 2013

Fem egenskaper jag önskar att jag hade

1. Ha en grymt hög förbränning
2. Att kunna sjunga 
3. Få endorfiner av att springa 
4. Vara analytisk
5. Spela något instrument


Punkt 1 och 2 är lite svårt att påverka med vilja. Angående punkt 5 har jag genom den kommunala skolans omsorg spelat blockflöjt, fiol och trummor. Hade kanske ett uns av talang för musiklärare Skeppstedt försökte verkligen få mig fortsätta med fiolspelandet. Eller kanske var jag den enda fiolspelandet ungdomen  i Smedjebackens kommun på -70 talet?

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Har i hela mitt liv önskat mig hög förbränning, har troligen fortfarande ingen högre förbränning men vansinnigt dålig aptit och har rasat i vikt, inget skojsigt alls ......

Mamma sa...

Jag vet inte vad som värst av trummorna eller fiolen. Hmmm!! Jag tror nog det var fiolen. När man hört Köp varm korv 25 gånger bröt man nästan ihop:-)
Var glad och tacksam för allt du kan istället, det är banne mig i dåligt!