24 augusti 2013

En vecka

...kvar av sommaren. Åtminstone om enligt almanackan. I år känner jag mig faktiskt laddad inför hösten, man har fått tanka sol, tänkte skriva så det räcker men det vore att ta i. Kan man få nog av den svenska sommaren?


I trädgården finns det ännu ögongodis även om rabatten vi anlade förra sommaren inte är så prunkande som jag hoppats. Det vi gillade gillade mördarsniglarna ännu mer. Hortensiorna, flädern samt några tidigt vårblommande vita blommor var det enda som inte föll de i smaken. Så jäkla tråkigt. Å andra sidan har vi ju inte riktigt tagit upp kampen med dom för vi är ju mestadels på Getis och inte hemma och har ihjäl spanska skogssniglar. 


En snitthortensia och 2 gladiolus, köpta till mig själv i går. Löningsfredag som det var. Just beacuse I´m worth it.

I dag åker vi med Malin och Johanna till den officiella invigningen av Tele 2 arena. Robyn, Winnerbäck och Kent ska vi se. Trevligt!





2 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag som älskar Kent och Winnerbäck, blev visst grymt avis. Ha en trevlig kväll !!

Åsa sa...

Kom till Australien så får ni mer sommar. Vi bäddar upp soffan :)