25 augusti 2013

Crossfit Getryggen

Invigningen i går kväll av Tele 2 Arena var bra. Innan var vi på en grek på Sofiagatan och åt gudomligt gott lamm. På arenan drack vi en kall öl innan musiken började (gott trots plastmuggar, men det är det ju alltid på idrottsarenor) och tro på fan så träffade folk vi känner. 

Om uppträdanderna tycker jag så här: Robyn-sådär, Winnerbäck är ju alltid Winnerbäck (bra) och Kent var bättre än jag trott. Så där ljud men uruselt ljus. Kvällens sämsta: Skoskav. Båda min lilltår är sargade. Så orutinerat. Tänkte att det skulle bli kallt med sandaletter på natten så jag tog bootsen (fast det är HELT emot mina principer, boots/stövlar har man aldrig maj-augusti) Trots att de är 2 säsonger gamla fick jag ett jävelusiskt skoskav. 
I morgon åker vi till samma arena då för att se på fotboll. 


I morse åkte vi till Getryggen för vi har massa arbete där innan det kan bli höst. Vi har kluvit och staplat ved hela dagen. Nu bara hälften kvar. Svetten har lackats och en liten klämskada på ett pekfinger samt ont i den högra axeln är en biverkning av dagens aktivitet. Nåja, kroppen känner att den arbetat och det finns ju de som får lön för att tillverka Diklofenak. 


Den andra hälften ligger och väntar till nästa helg :)


Egen skörd. Rödbetorna står i ugnen just nu och skall få lite chevré ovanpå sig om 5 minuter och potatisen liggen nyskrubbat i kastrullen. Till det grillar vi rostbiff. Lyxigt! 

Jag satte egentligen mest mandelpotatis men det var några för få för att fylla raderna snyggt så då tryckte jag ner potatis (utan groddar!) som vi hade i kylen. I dag vid skörd tog de blaster som var stört och de var inte mandelpotatis. Den spar vi såldes till helgen (mandelpotatis är min absoluta favoritpotatis)


Min händiga pappa slog i hop detta vedtorksförråd (eller vad det nu kan heta) Ännu finns plats för med ved men det kommer att bli fullt lördag lunch typ. Sen måste vi komma på vad vi ska torka all ved som inte rymms där. Om jag förstått saken rätt tar det minst ett år för ved att torka. Man känner det när man staplar. En otorkad vedklabbe är mycket, mycket tyngre än en som är klar att peta in i brasan. 

Efter maten ser vi på en ny Wallander (❤ Krister Henriksson) och kanske man tigger till sig en fotmassage av den fina, snälla mannen. Trevlig söndag på er alla. 

PS Tusen mlijoners tack pappa om du läser det här. Tänk om jag kunde hälften av alla händiga saker du kan! Vad synd att vi tre flickbarn inte varit intresserade av att lära oss allt du kan! DS



1 kommentar:

mammaxtre sa...

Rödbetor med chevre, jag smäller av en smula. Jösses så gott!

Jag skulle behöva en pappa, en sådan som du har :-)

Kram