29 augusti 2013

Och några bra sidor

I går missade jag en grej över dåliga grejer. Mörkrädslan. Sov ju ensam i går natt och trots min ålder är jag alltså mörkrädd. Sov med lilla lampan på. 

Men nu skulle dagens lista vara på grejer jag är bra på: 

1. Handlingskraftig
2. Ekonomisk 
3. Bra humör (i grunden, även solen har sina fläckar)
4. Frisk och stark
5. Att vara gravid och föda barn



Punkt 3 och 4 har blivit något försämrade med åren (axlarna ni vet) Punkt 5 var ju snart 19 år sen sist men de tre barn jag har är födda på 2 timmars värkarbete föranledda av graviditeter helt utan illamående, åderbråck eller andra obekväma symtom. Min ekonomiska ådra kan ibland slå över till snål men det jobbar jag på. Hellre det än en som spenderar mer än det man har. 

I mor'n är'e fredag gott folk!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så ja! Fokusera på det bra var det! ;) Hoppas du har en trevlig helg framför dig! Kram!
/LindaF

mammaxtre sa...

Älskade vän, du är bra på så mycket mer.

Love you!

Snart är det lördag :-)

Mamma sa...

Ja Lotta. Helt rätt!!

Anonym sa...

Ja du är duktig på mycket. Även där har jag samma punkter som du, föruton sista punkten. Men jag hade säkert varit grym på att vara gravid ;). Jag är annars väldigt duktig på att spela gitarr och sjunga...

Lillasyster

Marie KJ sa...

Söta lillasyster: Jag kan sjunga och spela "ljummen Riesling" lika bra som du. Duktig vill jag inte kalla det, men ganska roligt 😀