16 april 2013

New York

Vi som tänkte Santorini gjorde omfall och skall nu till NY i stället. Mitt i sommaren fast det är så djäkla varmt. Jag var ju där en vecka i juni då jag fyllde 40 och svettades. Å, andra sidan var där en vecka i november några år senare och frös en vecka!

PB240106

Bild tagen från Brooklyn in mot Empire State

PB220047

Rockefeller Center, byggställningen till höger användes till att montera julgranen

PB250138

Uppe i Harlem där vi åt den godaste guacamolen vi någonsin ätit (inte för den har med rödlysen att göra men)

Och här ska vi bo denna gång. Jag tenderar att hamna längre ner på Manhattan för var resa. Första gången bodde vi Broadway/73:e gatan tror jag och andra gången 2:a avenyn/52:a gatan och nu kommer vi att bo om hörnet på Madison 7:e avenyn/31:a gatan. För att komma “billigt” (nå ja, det är en definitionsfråga om vad billigt betyder) bor vi i samma rum som barnen. Förra gången var vi på hockey, nu ska vi baseboll, New York Yankees har hemmamatch så lägligt.

Vi mellanlandar i Paris dit men flyger direkt hem. Vi åker med Air France, någon som åkt med dom?

5 kommentarer:

Maribella sa...

Åh så härligt!!

Anonym sa...

Har flugit med Air France många gånger i tjänsten och är nöjd med de resorna. Blir nog kanon och vi är avis kan jag lova. Kram från svägerskan i Rönninge.

Anonym sa...

Satan i gatan så underbart! Har bara flygit med dem en gång till Paris och då var vi mycket nöjda!

Lill-Åsa

mammaxtre sa...

Jag är sjukt avundsjuk, kanske jag har nämnt tidigare :-)

Kram

Anonym sa...

Underbart :) Kanske kan svalka er med ett dopp i central park ;)
Ni kan bara få det bra
Kram
Gun