11 april 2013

Att få allt gjort med en gång

Det är min melodi. Ett exempel var när jag skulle dra tänder inför min tandreglering (som jag gjorde som vuxen) Man drar en tand åt gången sa tandläkare. Aldrig sa jag, dra alla ni ska på samma gång. Hellre mycket ont en gång en lite ont två gånger sa jag och så blev det.

Jag skyter om att jag bara är förkyld en gång per år. Men jag har redan varit förkyld i år, då med bara hosta och halsont. Nu är jag förkyld igen men bara med snuva (läs snor)

Så dumt att inte ens egen kropp lyssnar å hur man vill ha det!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen det där. Min kropp har jag sagt till på skarpen flera gånger nu, hjälper inte :( Jag var till VC idag och det dr tyckte jag behövde var tålamod. Har varit sjuk ( snor,hosta och feber) sen skärtorsdagen, är feberfri sen i lördags men har hostat sönder rösten...
Krya på dig kära syster
Kram från Gun

Mamma sa...

Krya på er båda. Hoppas ni kommer ändå på söndag. Eftersom jag inte heller är bra så fick jag order av infektionsläkaren att vara hemma när jag skulle jobbat i helgen. Ska bli intressant vad alla prov visade.
Kram er

Anonym sa...

Jag är nästan aldrig förkyld (peppar peppar). Jag tror att det är för att jag kissar så mycket vilket leder till att jag tvättar händerna ofta. Eller så är det kanske för att jag lever i ett soligt land.

Lilla Å