15 april 2013

Allergisk eller bara snuvig

 

Det är frågan det. Jag har aldrig varit allergisk mot någonting men i går när jag förutom snuvan nös 20 gånger sa mamma att du kan väl åtminstone prova en antihistamintablett? Sagt och gjort, vi invigde cyklarna för säsongen och trampade i väg och köpte Kestine. Jag är ännu snuvig men nysningarna (och klådan i näsan) har upphört.

Här kan man gå in och kolla dagsprognoser för pollen.

2013-04-15


Aktuellt läge: Under lördagen förekom inga allergena pollen. Med vårtemperaturer under söndagen kom blomningen hos al och hassel igång mer på allvar då halterna var måttliga för både al och hassel.
Prognos för perioden måndag 15 – tisdag 16 april: Under måndagen väntas måttliga halter av alpollen som stiger till höga under tisdagen. Hassel väntas i måttliga halter. Regnskurar kan tillfälligt sänka pollenhalterna. Nästa pollenprognos: tisdag 16 april.

Inte blev jag något klokare av det. Jag har ju nyst och snorat sedan början på veckan och då var det dåligt/inga alls pollen i luften. Strunt samma, jag tog en Kestine i morse med, det kan ju inte skada (eller är det på grund av den som jag är så trött?) 

P8090157

Bilden står för min sommarlängtan och är tagen en sensommarkvällspicknick för två år sedan

3 kommentarer:

Anonym sa...

Emma har samma dilemma just nu :(
Krya på dig
Kram från Gun

Anonym sa...

Det finns en allergitablett som jag blir skittrött av, men jag kommer inte ihåg vilken. Hoppas det snart blir bättre.

Lill-Åsa

Lotta sa...

Jag är pollenallergiker och hade ett helvete i Spanien. Här hemma har jag ännu inte märkt av det.

Vad härligt med att ta fram cyklarna, ett vårtecken om du frågar mig.

Kram