07 april 2013

I valet och kvalet

Om jag ska (om inte annat i ren protest) hänga undan vinterkappan och börja använda den nya skinnjackan. Det är ju för i bövelen April. Jag kommer definitivt att frysa, åtminstone på morgnarna. Svåra beslut.

Ska man tro alla inlägg på facebook verkar det ha snöat i hela landet.Här har det dock mestadels varit sol från blå himmel (det snöade 10 minuter på eftermiddagen) Jag gick en långpromenad på nästan en mil. Lyssnade vidare på mina sommarpratare, idag Marie Göransson och Marika Carlsson (jag har dom av någon outgrundlig anledning inte efter datum utan i bokstavsordning) Båda var bra. När jag gick efter gamla Stockholmsvägen korsade 3 stora älgar vägen! Förut har jag stött på vildsvin två gånger på samma runda (men då på den delen av vägen som ligger mer i skogen) Fler tussilagon och man känner att solen värmer ansiktet.

Nu är det vår. Baske mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

A fy bubblan. Algar kan ju vara farliga har jag hort. Hoppas att du inte fryser i din nya fina skinnjacka. Snart ar sommaren har. Eller dar, for vi gar ju mot vintern...

Lill-Asa

Anonym sa...

Vi har haft älg i trädgården, 2 gånger på 16 år. Annars har jag aldrig stött på älg eller vildsvin. Rådjur ser jag nästan dagligen. Skönt med långpromenad, jag kom också ut på promenad igår, ca 3km. Alltid något :)
Kram
Gun