10 april 2013

Gräsänka

Mannen är på konferens och jag är soloqvist. Passade på att gå en långpromenad direkt efter jobbet (man tröttnar lätt på promenadstråken hör hemma) Gick runt Årstaviken (Skanstullsbron-Liljeholmsbron) Jag hade hört att det skulle vara en mil men enligt runkeeper var det bara 8,5 km. Det var i alla fall isande kallt och i lurarna lyssnade jag på Marta (fotbollsspelaren) och Märta Tikkanen. Inte ens en varm bil kunde värma upp mig så väl hemma blev det en lång het dusch. Till middag blev det räkor och avokado. Umgänge med en blivande student och lite TV hanns med. Jag skulle se Tom Alandh dokumentären: Vad hände med barnen, men somnade i soffan.

Pypis som L sa när han var liten!





2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag började lyssna på fotbollspelerskan, men jag tyckte det var lite svårt att förstå vad hon sa. Kanske min svenska börjar bli rostig ;)

Kul att variera sina promenader lite och ha det gjort när man kommer hem.

Lill-Åsa

LindaF sa...

Vill du lära mig Runkeeper också? Jag får inte appen att funka.... Fina bilder på en äcklig vinter som aldrig tar slut! Dags att ses snart!