14 april 2013

Kalas, hockey och så kom våren äntligen

Dåligt med bloggandet har det blivit. Detta har hänt sen sist:

Johanna har fyllt 16 år (min mans äldsta dotter) På bilden är vi på kalas på självaste dagen hos hennes mamma. I dag har vi släktkalas och gästerna väntas anlända inom 15 minuter.

Jag, Gun och Oskar var på lunch i Stureby hos mamma i går. Följt av hockeykväll hemma i radhuset. Tyvärr förlust men nu har vi ju 6 matcher till på oss så det ordnar nog upp sig.

Däremellan har jag jobbat och tränat. Och planerat, ni som känner mig vet ju att det är min favoritsyssla. Planering gäller de resor vi ämnade göra i år. Vi har bland annat planerat in en NY resa i jul/nyår men M kan inte vara ledig mellandagarna. Då skulle vi åka på höstlovet men jag har väldigt få semesterdagar kvar om jag ska ha 4 veckor i sommar (och det ska jag!) I morse kom jag på den geniala idén. Vi åker i sommar i stället! Så nu sitter vi och jämför flygpriser och hotell. Mycket trevligt.


Och våren kom till slut. Kappan upphängd i garderoben och skinnjackan har åkt på. Underbart!

4 kommentarer:

Åsa E R sa...

Underbart att höra att våren äntligen har kommit!
Kram

Lotta sa...

Japp, våren kom till sist :-)

Så härligt med NY tidigare än tänkt.

Kram

Mamma sa...

Tack för jättegod mat och sällskap. På tisdag tar vi dom.
Kram

Anonym sa...

Det såg ut som en mysig helg.Verkligen roligt med NY. Skulle gärna åka dit igen...

Lill-Åsa