19 augusti 2012

Vilodag

Vilodagen till ära, mejl från Runkeeper:

Congratulations!

This is a RunKeeper FitnessAlert to let you know that you achieved the following milestones with your most recent running activity:

  • Farthest distance in a month

Fast i dag gick det tungt, kändes som jag vägde 100 kilo.

Bilder från vår stund i skogen i går...

Svamskogen  augusti 2012 014

Ljung är så vackert, vackrare på sin naturliga plats än i kruka tycker jag.

Svamskogen  augusti 2012 016

Alla svampar ser ju inte jättegoda ut.

Svamskogen  augusti 2012 017

Jag som gillar vitt ratade denna goding

Svamskogen  augusti 2012 004

Ser ni grodungen i mitten av bilden (jag har inget makro objektiv ännu)

Svamskogen  augusti 2012 012

Resultat i går blev ändå bara “sådär” Någon hade nog just hunnit före oss.

Svamskogen  augusti 2012 013

En riktigt stor en!

Svamskogen  augusti 2012 008

Lingon finns men de växer bara sporadiskt. Skulle ta mycket lång tid att få i hop en liter

Svamskogen  augusti 2012 020

Blommor från vårt köksfönster, den översta har jag fått skott från pappa och har ingen aning om vad den heter och hibiskusen fick jag av Helen när jag fyllde år.

Svamskogen  augusti 2012 019

I dag vaknade jag före alla andra och fick en timme egentid. Sen har vi läst, gjort veckomatsedel och handlat. 350 :- för mat söndag – torsdag för en hel familj, inte illa va? Men då hade vi mycket basvaror och även köttfärs hemma. Hör och häpna så har jag även sovit middag! Händer aldrig typ och jag vet inte om jag gillar´t. Blir så fruktansvärt trött och seg efteråt.

Nu följer vi Luleå – EC Red Bull Salzburg på nätet (står 5-2, Lucke en assist so far) och väntar på Solsidan och Kommissarien och havet.

Hoppas er helg varit lika bra och att kommande arbetsvecka går fort Ler

3 kommentarer:

LiteAvLinda sa...

Jättefina bilder Marie :) Hoppas vi kan få ihop det i veckan. Må väl tills dess!

anna-zara sa...

Blomman heter ampelfackla :)

Marie KJ sa...

Tack Anna-Zara