18 augusti 2012

Saturday night life

Lördagkväll hemma i radhuset. Jösses vad jag älskar lördagar.

Sov till 08.30, långfrukost, nyhetsmorgon, DN och Länstidningen i soffan skavfötters med med min älskade.
Efter det fick jag ett städryck (fast det är lördag!) Piskade alla dynor i soffan och dammsög stommen. Som bonus hittade jag en stor hög med avskalat rött nagellack gömt bakom kuddarna. Bläää!

Sedan tillbringade vi 3 timmar i skogen. Plockade kantareller, fikade och umgicks med varandra, mygg, flugor, trollsländor och små söta grodor. Jag var så duktig att jag släpade med systemkameran men har däremot inte orka tanka ner fotona i datorn (eller ens startat datorn) Dom får ni se i morgon.

Axel som är i Troja med sitt nya hockeylag (Flemingsberg) har vunnit båda sina spelade matcher och vad jag förstår går det bra för honom också. Hoppas han trivs i laget och stannar, han har provat andra. Svårt läge när man är fostrad i en elitklubb som inte tycker man platsar när man blir B-junior. Man får prova lag som man inte trivs i, spela i ett som man inte utvecklas i och leta vidare bara för att få göra det man älskar mest. Heja fina unge, hoppas att det här blir rätt lag för dig!

Nu vankas kantarellpaj, för oss ett helt nytt recept som jag snott på Facebook från min kollega Helen. Med parmensanost i pajdegen och med både mozzarella och gorgonzolaost i pajen. Hur ska det kunna bli annat än gott?





Inga kommentarer: