08 augusti 2012

Stockholm under broarna

Nya systemkameran 2 006

I dag lekte vi turister i vår huvudstad. Jag har länge vilja åkt turen “Stockholm under broarna” och idag blev det av. Man åker runt Södermalm och slussar i Slussen från Saltsjön till Mälaren och sen tillbaks till Saltsjön vid Hammarbyslussen. Tyvärr satt jag vid ett fönster som inte gick att öppna och tog således inte så många bilder.

Nya systemkameran 2 002

En svensk röst guidade oss genom turen i våra lurar. Jag fick veta många saker jag inte vetat förr. Som exempel att Södermalm är det största ön av Stockholms alla 14 bebyggda öar.

På väg hem passerade vi IKEA eftersom vi saknar ljus både hemma och på Getis (och man tjänar typ in bensinpengarna på just ljus på IKEA) Vi var inte ensamma där, tyvärr :/

Nya systemkameran 2 014

Hemma börjar jag tröttna på mannen som säger kanske/vi får väl se, när man föreslår middagsmat. Mitt förslag var därför att jag bjuder dig på mat i dag och du mig i morgon. Bra, tyckte han och frågade om han förväntades köpa blommor (som han gjorde vid våra första träffar)

Nya systemkameran 2 007

Jag valde mat som passade mig som handen i handsken Ler Dum vore man ju annars. Kronärtskocka till förrätt.

Nya systemkameran 2 013

Riccotta och spenatfyllda Cannelloni till varmrätt. Notera mitt fina karottunderlägg (Nkinga ni vet) ugnsformen har jag ärvt av mormor och Harry.

Nya systemkameran 2 012

“Mina” middagsgäster. Tjejerna tyckte vi var skittöntiga (och lite roliga?) när vi lekte rollspel hela middagen.

Sen har jag bokat hotellrum inför den kommande tjejresan till Marseille.

Foto av Holiday Inn Express Marseille - Saint Charles, Marseille

Här ska vi bo, 10 minuters promenad från hamnen och 12 till shoppingstråket. Kommer bli så bra så!

Hoppas er onsdag också varit toppen!

PS Vi skulle hyra film härom dagen och insåg att nu för tiden hyr man inte längre film per dygn. Vi hyrde 3 filmer i en vecka. I förrgår såg vi Hamilton (4+) I går Nobels testamente (3+) och nu ska vi se The girl with the dragon tattoo DS

2 kommentarer:

LiteAvLinda sa...

4+ till Hamilton?? Jag såg den på bio och ger den MAX 2! Tänk att smaken är som baken ;-)
Toppen med boendet dock ;) Hälsa mannen och tjejerna och det är det töntiga som är det roliga och ett skratt förlänger livet. Shit vad gamla ni alla kommer bli ;)

mammaxtre sa...

Åh vad bra att du bokat hotell, Tack!

Kram