26 augusti 2012

Vi hade i alla fall tur med vädret

IMAG0305

Hittade lämpligt tyg att klä om stolsitsarna på sist jag var på IKEA. Tyvärr är mitt ögonmått lika bra (kasst) som mitt lokalsinne så det räckte inte till 4 stolar utan till 2. 

IMAG0303

Vad enkelt allt är med kamera i mobilen. Tog med detta foto till K-rauta och visade killen och vips så hade jag rätt häftklamrar i handen.

IMAG0306

Ulla och Sören hade aldrig varit på Getryggen förut. Vi hade räknat med regn men fick ju en helt ljuvlig sensommar eftermiddag och kväll. Vi började med champagne och tilltugg på stranden.

Nya kameran 065

Sen åkte vi över till Skansundet och drack kall öl i varm sol. Sen grillade och bastade vi. Badade nakna i en sval Östersjö. Livskvalité!

Nya kameran 067

Som ni ser sparade vi disken tills i dag. Vi har ännu ingen utelampa vid uteköket och det börjar bli mörkt ute på kvällarna. Här ser ni Ulla i fin pyjamas borstandes tänderna innan hopp i säng Kalle.

Nu är vi hemma i stan igen. Magnus är ute och springer och jag är ombytt och klar, tänkte det kunde sluta vräka ner regn innan jag ger mig ut...

3 kommentarer:

Mamma sa...

Fin helg med "gamla" vänner. Det är mysigt!
Kram

Pingvinfamiljen sa...

Hoppas att de har tyget kvar på IKEA så alla stolar får bli lika fina.

Pingvinfamiljen sa...

När jag kommenterar från mobilen eller IPaden så går det inte alltid att fortsätta skriva. Mycket konstigt. Jag skulle också skriva typ, vilken mysig helg med så trevligt sällskap.