09 augusti 2012

Garderobsrensning del 2

Ni trogna läsare vet att jag ganska nyligen rensade rejält min garderob. Kvar blev dock ändå så många kläder som jag inte använt på många år. För stora, för små och kanske mest felköp (man har känslor och minnen kopplade till kläder och man vet ju hur mycket man betalat för dom!)

I dag stängde jag av kostnadsminnet och känslorna och äntligen har jag lite luft i garderoberna (som sannerligen inte är stora, så långt i från en walk-in closet man kan komma)

Efter frukost upptäckte vi pojkskor på ett för oss karakteristiskt ställe, just innanför dörren så att man snubblar på dom. Är Axel här? Inte vad jag vet men jo det var han. Pappafamiljens städerska hade kommit och väckt honom från Törnrosasömnen och han hade pallrat sig hit Ler Lite gulligt. Familjeråd vid frukosten och vi åkte mot Kungen Kurva och XXL (inte en affär för storvuxna utan en sport och friluftsaffär)

När vi kom hem sprang jag den perfekta rundan. Mot Viksberg, vid Isbjörnsvägen vek jag ner mot Talbystrand passerade Mälarbadet där dom till min (mages) stora glädje har toaletter och sen via Nydala och hem. 7,66 km!

Nya systemkameran 003

Tre par boots/stövlar som bara inte kan slänga till u-landshjälpen (dom får väl fotsvett av skinnboots i Afrika intalar jag mig fast jag vet att grejerna säljs i Sverige och pengarna går till behövande utvecklingsländer)

Nya systemkameran 002

Har satt ut annons på Tradera på dom och kanske man kan tjäna någon krona?

Nya systemkameran 010

I dag var det min tur att bli bjuden på mat. Tabboli, lammkorv, lammfärsspett, hommus, babba ganouch resulterade i paltkoma. SÅ gott, och inte ett handtag behövde jag göra.

Nu vankas 200 meters final och The girl with the dragon tattoo (vi fick inte på den den i går innan John Blund besökte oss) Ha det gott!

2 kommentarer:

mammaxtre sa...

Hoppas att du får sålt det du sätter ut till försäljning.

Jag tänkte endel på behovet av en toalett under kvällens runda.Sprang 6,16 och känner mig nöjd för benen mina var trötta idag. Och inga toaletter i sikte :-)

LiteAvLinda sa...

Åh vad jag vill ha dom översta stövlarna men hittar dom inte på Tradera!? Hjälp!! Hoppas helgen som kommer nu blir trevlig! Kram