02 augusti 2012

Att läsa en manual...

..eller bruksanvisning som man sa förr i tiden.
I dag fick vi vår nya tvättmaskin. Gick fort att installera och efter en vecka utan att kunna tvätta hade vi behov (inte som andra, jag fattar inte folk som tvättar varje dag!) Eftersom jag av naturen är en ordentlig person så läste jag manualen medan maken fixade med vattenslangar och skruvar. Det står att man ska hälla i en liter vatten och tvättmedel och köra första maskinen tom? Varför då? Jag ogillar när folk talar om vad/hur man ska göra men inte VARFÖR. Men eftersom det ordningsamma är dominant hos mig gör jag ju som det står. I övrigt kan nämnas att nu ser ju torktumlaren gammal ut, lite gulare vit i färgen liksom, fast den är bara 3 år (får väl ändå sorteras in under rubriken I-landsproblem hör jag när jag skriver det)

Vi ska (torsdag som det är) grilla oxfilé och till det rosta rotsaker i ugnen. Och kantarellsås. Mannen cyklade ut (medan jag handlade) och plockade till oss en ranson. Innan man vet ordet av är det korvstoganoff och blodpuddingsdax igen!

I övrigt har jag städat (man måste tydligen det fast man har semester, för huset fattar inte att det inte ska smutsa ner sig under dessa fyra veckor) och gjort ärenden (skomakaren, skräddaren och 3)

Hoppas er torsdag varit lika bra som min!


1 kommentar:

Lill-Åsa sa...

Mycket fin tvättmaskin. Ja det är för jäkligt att man måste städa även på semestern. Njut av era kantareller och oxfilé. Ha en trevlig helg och hoppas ni får soligt och varmt.