18 november 2011

Svenska ställen jag ska besöka innan jag dör

Och som jag alltså ännu aldrig besökt....

Österlen
Malmö
Åre
Höga kusten
Jukkasjärvi

Motivering:
Österlen bara för att alla pratar så gott om det (har annars varit på västra sidan skåne mycket men aldrig östra)

Malmö bara för att det är landets tredje största stad.

Åre för att det ser så himla fint ut. Med farmor & farfar och även sedermera även pappan boendes i Sälen ses det ju närmast som otrohet att åka dit. Men jag vill! Och i ärlighetens namn ser det så himla mycket finare ut än Sälen. (avser byn backarna har jag ingen aning om) Förlåt snälla pappa, fastrar och kusiner. Jag vill här också tillägga att jag älskar Källfjället.

Höga kusten för utsiktens skull. Kommer nog att ske i sommar då vi ämnar bila till Lukas och Isabell i Luleå.

Jukkasjärvi för att om det åker turister ända från Japan för att se ishotellet så lär det ju vara sevärt?



2 kommentarer:

Lill-Åsa sa...

Det enda jag passerat av de ställerna är Höga kusten. Det var fint. Ja, är det inte konstigt att man aldrig varit i Malmö?

LindaF sa...

Mina åsikter: Österlen ÄR vacker men totalt överskattat, speciellt under högsommarn. Malmö kan man ta över en dag, på väg hem från Österlen kanske ;-) Åre ska du också akta dig för under högsäsong, det är som att vara vid Svampen i vintertid, annars är det vackert och bra backar. Höga kusten har en mycket speciell plats i mitt hjärta. Låg det närmare och fanns jobb hade jag flyttat dit alla gånger. Ska faktiskt dit med Alfred nästa vecka och fira advent. Och Jukkasjärvi kan jag bara hålla med dig om. Vill också dit! Har hört att dom har en jättefin kyrka som arrangerar vinterbröllop... och ja just det, är det inte skottår 2012 ;-)