19 november 2011

Världens finaste Axel 17 år


I dag har jag varit 3-barnsmor i 17 år. Min minsting Axel fyller således år idag. Här ser ni honom sittandes i bilen för många år sedan.

Axel i bilen

                              Här med svinkoppor på pottan på Källfjälet.

Axel på pottan
       
Ännu en bild från fjället, utan svinkoppor och med världens vackraste ögon!

Axel vid spisen

Axel med bästisen Ella en midsommarafton. Ordspråket finns det hjärterum finns det stjärterum har väll sällan passat bättre?

Axel och Ella

Och så här fin blev han som ung vuxen. Här i rummet hos pappafamiljen där vi dag har haft kalas. Paj, sallad, morotskaka och ett stort och glatt umgänge bjöds det på.

IMAG0835
               
    Här ser ni min svärdotter Nina och min storasyster Gun

IMAG0838
        
       Födelsebarnet Axel med storebror Oskar (det skiljer 6 år mellan dom)

IMAG0841

Således har min dag varit bra. Jag promenerade hem från kalaset. Mannen är med grabbarna i Älvsjö för att dricka öl, äta och umgås. Jag är ensam hemma och mår rätt gott i mitt eget sällskap. Ska se Så mycket bättre och kan konstatera att den valda ensamheten är en ynnest!

                         Ha en bra lördagskväll ni som hittat hit.

6 kommentarer:

janis sa...

Men snälla Marie! Vet inte du hur pinsamt det är för en 17-årig grabb att hela världen kan se hur han såg ut när han var mindre?!

LindaF sa...

Men vilka fina bilder på din "lilla" kille :) Och vad skönt att även du har en lugn stund på egen hand i bland ;) Om du har tid och lust så ses vi gärna i veckan över en fika. Ha en fortsatt härlig helg! Kram

mammaxtre sa...

Vilka fina barn du har vännen min.

Tänker på dig massor. Vi måste ses snart igen, så är det bara :-)

KRAM

Lill-Åsa sa...

Vilka gulliga Axelbilder. En riktig sötnos. Vi hade så gärna varit med på kalaset idag. Det låter som du har haft det väldigt mysigt. Kram.

Mamma sa...

Ja, ett riktigt trevligt kalas var det! Så roligt att träffa alla på en gång (även om det var flera som saknades)

Pernilla sa...

Vilken fin kille! Ser honom framför mig som 5 år. Vad stor han har blivit, nästan vuxen. Kram