16 november 2011

Flirt?

Har varit dålig på bloggandet, jag vet. Jag har anammat lite medievila (kloka Gudrun på jobbets uttryck och råd till patienter ibland) Jag som tyckt att de sjukdomar som inte går att bevisa med blodprov eller röntgen inte gills fick akut massa symtom som inte alls syns på någon undersökning. Stress säger farbror doktorn och jag är således hemma och försöker landa.





Vad ska man då göra hela dagarna när man har svårt att varva ner? Kroppen går liksom på högvarv fast den inte måste. Läsa går dåligt för då måste man koncentrera sig och det kan jag inte. TV, korsord, långa promenader med sommarpratare i Ipoden och att Wordfeuda går ok och det är här dagens rubrik kommer in. De jag känner kan inte pussla ord dagtid då de arbetar och då kan man välja sin motståndare “random”. Appen väljer således ut någon annan sjuk, ledig, pensionär eller skiftarbetare som sitter och vill lägga ett ord eller två. Eller som vill ha kontakt och snabbt frågar var man bor, hur gammal man är och vad man jobbar med. Kanske övertolkar jag?

Dagens bra saker:
32 minuter långt telefonsamtal med en son. Jag gillar annars inte att prata i telefon och gör det mycket sällan. Tolkar det som en yrkesskada. På bilden som är 20 år gammal har han just ätit blodpudding (som han för övrigt idag inte äter)

Lortgris


Solen, vilket höstväder!

sol1

Dagens hemskhet:
En kriminalvårdare har blivit skjuten och slagen av en före detta intagen. Detta samma dag som kriminalvårdens internutredning angående den ihjälslagna kriminalvårdaren på häktet Huddinge presenterades. Så hemskt. Vart är vi på väg?
                            

3 kommentarer:

Lill-Åsa sa...

Medievila är klokt. Det behövde man nog inte för 30 år sedan :)
Vad bra att du blev sjukskriven. Det finns faktiskt de som har jobbat ihjäl sig. Jag varvar ner bra när jag städar. Passar väl dig nu idag när det är Torsdag och allt :)

Susanne sa...

Hoppas du hittar lugnet snart. Det är inte lätt men det går....ingenting är omöjligt:-)Säger jag som varit hemma snart 2 mån (börjar få nippran emellanåt)
Du får hitta en "hobby" städa, sticka, göra fina blomarrangemang (som du kan ge mig)Lycka till och krya på dig
Kram

Åsa E R sa...

Var rädd om dig älskade svägerska! Du skulle behöva komma hit och bara slappa i en månad och sen åka tillbaka till familjen lagom till jul. Vore inte det något? :)
Kram