21 november 2011

Ställen i världen jag vill besöka innan jag dör

Australien
Venedig
Zanzibar
Botswana (eller annat liknande land)

Motivering:
Blandat världsdelar och städer, jag vet.

Till Australien ska vi om ett år eller så. Där bor min syster med familj. Måste där är att se kängurus och koalor och det lär inte vara så svårt. Gärna vill jag till Barriärrevet.

Venedig vill jag till med kärleken och inte på sommaren (har känslig näsa) Så romantiskt.

Zanzibar för jag läste ett resereportage och kände wow!

Botswana för att jag känner en som varit på safari där. De bodde i tält och såg alla djur man åker till Afrika för att se. Så coolt.

Sen vill jag återse Paris, NewYork och Wien.
I Nordamerika finns så många ställen jag vill se så det får bli en egen lista en dag.

Vart nästa resa går vet jag inte. Australien är bestämt men innan dess lär vi väl hinna någon annanstans :)





4 kommentarer:

LindaF sa...

Jag och gubben hade försökt bli gravida och tänkte ha tankarna på annat. Ja, vi åker till Zanzibar 3 veckor nästa vinter (dvs nu) 3 dagar senare tog jag ett positivt test. "Jag tänker ändå åka till Zanzibar... tjockis", skrek gubben haha..
Sen vill jag se Toscana och Alaska innan jag dör ;)

Anonym sa...

..ps...
förresten tycker jag nästa resa för dig ska gå till Högfjällshotellet med en massa galna kvinnor ;)
ds

Lill-Åsa sa...

Ja Australien får ni snart bocka av :)
Jag vill också åka till Botswana eller liknande och åka på safari. Det har jag alltid drömt om men ändå har det ännu inte blivit av. Konstigt.

Mamma sa...

Jag skulle nog ha satt upp samma resmål.Zansibar och Botswana. Läste nyligen ett resereportage från Botswana och det såg underbart ut. Vet inte om jag skulle tälta där förstås. Jag tror nog att det är bra med en vägg emellan mig och dom vilda djuren. New York vill jag också.
Australien ska jag till om en månad och tio dagar. Ja, det är mycket man vill.
Kramar