04 november 2011

Fredagskväll i radhuset

Ter sig så här: Lammfilé, potatisgratäng, rödvinsreduktion och en stor sallad. Till det ett glas Zinfandel. I högtalarna Chet Baker. Som ni ser på bilden har jag hämtat ut mina förbeställda flaskor Blossa årgångsglögg. Mycket vackra och med gott betyg i pressen är förväntningarna högt ställda. Någon som tjyvsmakat? Jag vet en som älskar glögg (jo, det gör jag men jag vet som gör det mer) Lotta har bloggat att hon redan druckit glögg men jag vet ju inte vilken. Samma Lotta skrev förövrigt i sin blogg härom veckan: Jag andas, alltså lever jag. Så sant som det var sagt (skrivet)

IMAG0827

Min fina (om än mycket förkylda) man är så romantisk. Rosorna jag fick i dag är otroligt mulliga för att inte säga feta (till skillnad från mig som nu har papper på att jag är normalviktig Blinkar ) Till det liljor som jag också älskar. Ingen eller få har en man som jag. Önskar jag kunde säga Just beacouse I´m worth it. Men det är ju många som är kanske mer än vad just jag är. Jag vet inte om det är tur eller vad men jag har varit gift två gånger, båda gångerna med helt otroligt snälla män som skämmer bort mig.

IMAG0830

Denna helg skall det (försökas) sova, gå till svärmors grav, plocka undan pelargonerna (dom lever ännu, någon som har en mörk sval källare som jag kan få övervintra dom i?) promenera, ha lördagsmiddag med sönerna. Jag har mycket att glädjas åt. Verkligen.

                                          Ha en bra helg alla!

2 kommentarer:

Med solsken i blick sa...

Nu vill vi naturligtvis veta hur Blossa glögg 2011 smakade! Såg att det skulle vara med smak av svartvinbär och blev därför lite skeptisk. (Min favorit är hjortron!) Kram

Marie KJ sa...

Kaffe ska det smaka i år! Recention kommer, lovar