28 september 2011

Sevilla i bilder

Sevilla 001

Första kvällen (eller mer natten, vi landade strax efter midnatt, var på hotellet en timme senare typ. Alltså lite tapas och cava vid 01.30 tiden, för vi är ju sååå internationella)

Sevilla 004

Frukosten på hotellet kostade 16 euro, det hade reseledaren (läs jag)  rationaliserat bort men blev nerröstad för alla ville åtminstone prova en gång. Miljön var det inget fel på. Innergården var prunkande men frukosten inte värd pengarna. Tur man åker med kaffetunnor som drack massor av dubbla espressos så vi tjänade in den annars dyra frukosten.

Sevilla 010

      Mina vackra vänner, från vänster: Kamilla, Lotta, Helen, Eva och Ulla

Sevilla 012

Fin innergård där det var Söndagsmarknad. Utbudet bestod dock bara av mynt, sedlar och frimärken. Hittade inget som föll oss i smaken :)

Sevilla 018

På söndagen var de flesta affärer stängda, vi tog oss en tur på floden i stället

Sevilla 023

Torre del Oro, ett vakttorn som byggdes under Almohaddynastin i början av 1300-talet (ser här lutande ut, måste skyllas på fotografen tyvärr)

Sevilla 036

                              Ulla och jag utanför El Corte Ingles

Sevilla 037

Sevilla 047

Enda kortet med hela gänget, taget av servitrisen på haket vi tillbringade en timma och tömde ytterligare en karaff Sangria.

Sevilla 034

          Paella är ju så gott och Kamilla är lika glad som paellan var god!

Sevilla 044

                         Ulla i en underbart vacker godisbutik

IMAG0745

Hemma vid 21, träffa mannen, Axel och Lovisa. Sova och jobba. Mannen och Axel toksnuviga (liksom Eva på resan)

I dag har jag träffat underbara medarbetare från Värmland och Stockholm. Fåtöljen ärvde vi från makens mormor men var klädd i grön plysch. Kostade skjortan att klä om i 08:land (10.000 + materialkostnad) I Kristinehamn gjorde det dom 3000 + materialkostnad, totalt 4500. Så himla fin! Jag skulle åka och hämta den vid tillfälle men underbart rara Ulrika och gänget överraskade och tog den med till dagens konferens. Rörd av glädje blev jag över den fina gesten.

Utvecklingssamtal med Axel har jag också haft med Elin som hans mentor heter, gick också bra. Nu vankas körning till ishallen och Bron, tack för titten!

1 kommentar:

Lill-Åsa sa...

Sevilla ser ju helt fantastisk makalöst vackert ut. Jag har faktiskt för mig att Uffe har varit där och rekommenderar den staden och han brukar ha rätt. Nästa gång det blir Spanien blir det Sevilla. Så många vackra kvinnor på samma resa. Spanjorerna måste ha vridit nackarna ur led. Vi hade så gärna varit med på denna resa. Kanske nästa gång. Fan va kul.