06 september 2011

Man lär så länge man lever

                              Arlamorgonstund på GültzauddenIMAG0716

Smög mig upp i  ottan och tog bilen till Kalix. Väl där konstaterar jag att det tar lika lång tid att köra bil mellan Luleå och Kalix (8 mil) som mellan Södertälje och Årsta (3 mil) Otroligt!

På jobbet har vi pratat om samtalscoachning och om att V E V A. Tänk vad mycket det finns att lära sig fast man är så gammal som jag :)

IMAG0719

Det känns lite mer höstligt här än hemma (100 mil norrut) I dag regn och otroligt blåsigt. Just nu har det dock spruckit upp och solen skiner.

IMAG0720

Väl hemma hos ungdomarna har vi haft matlagningskurs. Vi har stuvat spenat, gjort korvstroganoff samt bakat moccarutor. –Är det så här enkelt sa Lukas flera gånger. Ja, allt man kan är ju enkelt! Även saker som att klippa gräs och sy gardiner (internskämt som bara Lotta förstår)

IMAG0721                                                 Fina Lukas och Isabell

I morgon är det redan onsdag och jag ska åka hem, är man på resande fot går veckan alltid ovanligt fort. Det väljer jag att se som något positivt!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Ha ha ha :-)

Lill-Åsa sa...

Vad bra med matlagningskurs. Jag kunde nog just ingenting om matlagning när jag flyttade hemifrån. Det blev mycket makaroner och fiskpinnar ett tag. Vad otroligt smidigt att du kan åka till Kalix på jobb så du kan passa på att hälsa på Lukas och Isabell. Speciellt när det går så fort att åka de 8 milen.