07 september 2011

Att fånga stunden…

….är man ju inte så värst bra på. I morse när jag skulle flyga från Luleå hem till 08-land fick ett sms att mitt plan är inställt, du är inbokad på en annan flight.  Suck, irriterad och stressad börjar jag meddela medarbetare om situationen. Kicki på jobbet svarar då på sms ungefär att: Alla saker kan man inte påverka, passa på att fånga stunden. Så klokt. Nu gjorde jag kanske inte det fullt ut för jag har ett jobb som ingen annan gör så det jag inte gör idag får jag göra i morgon. Men stressen rann av och slog igång datorn och jobbade i lugnan ro innan jag kom i väg.

Lönnlöv om hösten. 

Väl hemma långt senare på dagen har jag nu landat hemma i soffan och mina tankar finns hos alla anhöriga till spelarna i det Ryska hockeylag som omkommit i en hemsk flygolycka i dag. Den svenska målvakten Stefan Liv är en av de omkomna. Huvva, det är så hemskt att man kan knappt föreställa sig hur det skulle vara. Vila i frid Stefan och alla andra. Man får lite perspektiv på saker. Vad är väl ett inställt flyg jämfört med ett som inte kommer fram alls?

3 kommentarer:

Lill-Åsa sa...

Fy farao så hemskt. Ja, det är konstigt hur gnällig man blir på inställda avgångar och förseningar, när man ju faktiskt ska vara glad att man kommer fram. Klokt skrivet av Kicki.

mammaxtre sa...

Vilken klok Kicki. Ibland behöver man lite hjälp på traven.

Tänk att ett helt lag gått ur tiden, bara sådär. det är en förfärlig händelse.

Stefan Liv, så ung och småbarnspappa vill jag minnas. Tragiskt så tragiskt. En väckarklocka för oss andra om att vi ska ta tillvara på livet som vi bara har till låns.

Mamma sa...

Ja, ibland behöver man stanna tiden och tänka efter så mycket i livet man har att glädjas åt!