03 september 2011

Facit

Vare sig jag eller fotbollslandslaget lyckades särskilt bra med det vi föresatt oss på fredagskvällen. Tyvärr. I dag en ny dag. Utsövd och alert sitter jag i ånyo i soffan med mannen bredvid och DN:s lördagskryss i knät. Snart skall vi göra ett ryck för att shoppa lite.



Jag har ägnat åtskilligt med tid att fundera på vad jag ska ha på mig på kvällens 40 års kalas vi skall gå på. Varför gör man det, ingen lär bry sig särskilt mycket om vad just jag har på mig? Mannen börjar fundera på samma sak just innan vi ska gå.
Tar väl någon gammal trasa och tar på det stora leendet och tänker att det gamla talesättet "Gå fort och le stort så ser ingen hur ful du är" stämmer.
                        Hoppas er lördag blir bra, det ska min bli.

2 kommentarer:

Lill-Åsa sa...

Underbart talesätt! Hoppas att festen blev kul.

LindaF sa...

Du var hur vacker som helst i din röda klänning. Hur ska folk inte ha sett hur vacker du var? :) Tack för hjälpen också, vi tryckte in nappen efter några timmars vaggande, tog 2 minuter så sov han. Kram!