27 november 2014

Karin Wahlberg

Läste ju nyss min första bok av henne: Än finns det hopp som jag tidigare skrivit om, den var bra. Nu har jag just läst klart min andra: Sista jouren och den var skitbra på ren svenska. Så bra att jag med sorg i bröstet sa hejdå till Claes Claesson och de andra i går kväll när mordet på Maria Kaahn till slut klarades upp. Sen fick jag en snilleblixt, en sån bra bok måste ju bara ha en uppföljare och se på fan, det finns en hel serie ♥ I morse började jag på Hon som tittade in, hann 48 minuter dvs så lång tid det för mig att promenera 4,9 km till arbetet, och ungefär lika långt på hempromenaden* Torsten Wahlund läser också grymt bra, för er som inte "lyssnar" på böcker så kan jag meddela att uppläsaren är av ganska stor vikt. Tack Maribel för tipset om att läsa Karin Wahlberg. 


I går kväll var jag ute med några gamla arbetskamrater från min förra arbetsplats och åt. Vi var på Timmermans 1857 (på Söder) Ett ställe jag varmt kan rekomendera. Jag åt en toast Skagen och en Biff Rydberg, båda gudomligt goda och servicen var 5+. 


I kväll har jag varit hos ännu en gammal arbetskamrat och där fick jag träffa den här finingen som heter Zacke och är en Norsk skogskattunge. Jag vill nog skaffa en katt har jag kommit fram till. Inspektörn har dock (ännu) inte låtit sig övertalas... 


*På lunchpromenaden hinner jag inte lyssna alls då jag ju går med min kollega och det skulle kanske anses ofint att sätta på sig lurarna och lyssna på ljudbok :)

1 kommentar:

Åsa sa...

Jösses vilken bokslukare du är. Själv läser jag samma bok som för två år sedan.

Såg ut som ett mysigt ställe på söder. Det ser ju sannerligen ut som Snaps och det står ju Snaps på skylten, men du åt på Timmermans 1857. Är det samma ställe eller?

Klart ni ska skaffa katt. Till och med Oskar är toksugen på att skaffa katt. Danielle vill hellre ha hund.