19 november 2014

Ellis Island, shopping och mera mat

Äntligen kom jag i väg till Ellis Island. Ännu inte helt återställt efter stormen Sandy men ändå väl värt ett besök. Vi hade Karl-Oskar och Kristina med oss tankarna hela dagen. 
Som ni ser på bilderna så har vi det mycket bra. Vi äter gott (men sa just att vi denna resa ännu intit så mycket att magen står i fyra hörn, vilket den lätt gör i detta land där matportionerna är enorma) Till lunch delar vi helt enkelt på en portion. 
Macys lär ju vara världens största varuhus (och kanske därför svårt att hitta i) Vi hittade till slut till Julavdelningen (våning 9) 2 fina julgranskulor samt julkort inhandlades. 


dag fyller mitt yngsta barn 20 år. Helt sjukt vad fort tiden går! Finaste Axel ❤️


I kväll ska vi gå på hockey! Sassa Brassa (och oj vad bra det går för Brynäs när vi är borta!)

1 kommentar:

mammaxtre sa...

Lyckliga människa! NHL match står på min bucket list. Det måste jag uppleva jag också. Ha kul! Grattis Axel!