06 augusti 2014

Stockholm, Pride, Getryggen och Gävle

Och väldigt varmt! Har väl aldrig varit med om maken om vilken värmebölja. Då och då hotas det om att det ska bli svalare, men icke. Regn och åska har vi fått men bara skurar och ofta på nätterna. 

Helgen tillbringade vi i Stockholm. På fredagen var på Akkurat som hade liveuppträdande. Lördagen vek vi till Pride som jag sett i New York förut men aldrig i Stockholm. Helt sjukt mycket folk! Jag läste att det var 60.000 i tåget och 500.000 (en halv miljon!!!) ut efter gatorna. Ett av de första ekipagen var en lastbil med en banderoll som det stod: I Sundsvall torkar vi allas tårar. Det gjorde mig så tagen att tårarna rann ner för mina kinder. En underbar dag i kärlekens anda. 

Söndag, hem och packa om väskorna och vi for återigen ut till Getryggen. Min handyman har under semestern fixat hallen i stugan, han har lagt golv (som vi såpat) Spikat tak (kvistlackat och målat) och nu är det även ny liggande väggpanel (köpte en dyrare färdigmåmlad) Återstår "bara" dörr och fönsterfoder, tak och golvlister. Jag har hjälpt med det lilla jag kan, dragit spik, kvistlackat och stått för markservicen. 

Tisdagmorgon åkte vi hem och packade om och for till Gävle för att hälsa på Lukas och Isabell. Internmatch i Gavlerinken och L svarta lag vann mot de vita och han gjorde 2 mål! Efter matchen gick vi på Kalles och åt middag. Ska du äta på restaurant i Gävle, gå dit!! 
I dag har de unga paret blivit med katt. En 6-årig Cornich Rex som heter Juni. En väns syster till Isabell som inte kan ha den längre. Hon var här vid 10 och verkar nu gjort sig hemmastadd här på Norra Slottsgatan. Det närmaste ett barnbarn jag har än så länge och vi gillar varann (fast jag envisas med att säga han/honom hela tiden) 

I morgon åker vi hem och suger det sista ur semestern. Sol, bad och lite snickeriarbeten blir det nog gissar man :)




1 kommentar:

Åsa sa...

Men så mysig semester ni har. Riktig medelhavsvärme dessutom.

Jag har endast gått Prideparaden en endaste motvillig gång. Blev tvingad av Annemajsan för typ 20 år sedan. Då var det ett litet futtigt tåg med många som skämdes för att de gick. Sådan underbar känsla att det har blivit en folkfest.