27 augusti 2014

Efter regn kommer solsken


Också det är ju bra för svampen :) Ömsom lite regn, ömsom lite sol så kommer det att hända grejer ute i skogen (hoppas man) Ett underbart väder har vi haft idag. Sol från blå himmel och med en hög och mycket frisk luft. 

På kvällarna i soffan men IPaden i knät planerar jag höstens resor. Jag och inspektörn skall ju till NY i november. Vi ämnar gå på både basket och hockey och på de sex dygn vi är där har både Rangers och Knicks inte mindre än 2 hemmamatcher var. Sicken tur. 

Jag ska ju dessutom med bästa tjejligan till Madrid i oktober och då har Atletico Madrid hemmamatch, vilken vi nog passar på att se. Jag är ju egentligen ingen sportnörd men gillar eventen: Lite spänning, folksamlingar, arenor, öl, hejarklackar, stämningen! Något jag gör mindre och mindre på mina resor är att handla, att springa i affärer tar för lång tid och alla butiker är ju ändå det samma som hemma (åtminstone i Europa) 

Efter jobbet gick jag till Plantagen för att fixa till lite höstfint i krukan utanför ytterdörren, bildbevis här:



Just nu läser jag boken som toppar svenska pocketlistan: Sophies historia. Mycket bra, tack för den Lotta!


2 kommentarer:

Mamma sa...

Jättebra bok!

Anonym sa...

Härligt att ha två så underbara resor under hösten. Själva har vi nog aldrig gått på ett sportevenemang på någon resa. Boken har vi inte läst, men vi läser ju typ bara en bok per år :)

Fin höstkruka!

Kram Åsorna