22 augusti 2014

Ekologiskt

Vi har blivit sjukt duktiga på att handla ekologiskt! Läste någonstans att druvor är otroligt hårt besprutade och ska man välja vad man ska välja för ekologiska varor för att göra mest skillnad så är det: Kaffe, bananer, druvor och potatis (ok, erkänner att jag glömt resten) 

I dag äter vi musslor och dricker vin (jag, mannen har jour) 
Här finns bra argument för att välja ekologiskt: 

http://www.naturskyddsforeningen.se/vad-vi-gor/jordbruk/eko/8-satt-att-doda-myter-om-ekologiskt

Trevlig fredag på er!





2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir stolt!!! // Isabell aka gävlebon😂👍

Anna sa...

Jag får huvudvärk och hjärtklappning av vanligt vin nu efter det att jag lagt om min kost. Men ekologiskt vin som inte har konserveringsmedel går alldeles utmärkt.
Vi kör också ekologiskt så långt det går!