31 juli 2014

Lucifer

....är ju Karl-Johan Vallgrens nya alias när han nu börjat skriva deckare, en ny genrer för honom. Har läst halva boken och den är mycket bra! Jag har bara läst en bok av honom innan: Den viduderliga kärlekens historia och DET är en av de bästa böcker jag läst. 



Annars har jag läst Ur vulkanens mun av Helena von Zweigbergk den tyckte jag "sådär" om. Däremot hennes: Än klappar hjärtan en 5+ bok.  En liten novell av Håkan Nesser har hunnits med: Herr Kadar som var bra. Ann Forsman var ny författare för mig, tragglade mig igenom en och en halv bok men tyckte inte dom var så bra. 

Tre dagar kvar av denna vecka + en hel veckas semester till gör väl att minst två böcker borde hinnas med. Någon som har ett tips?



5 kommentarer:

Anonym sa...

Författare jag gillar är bla:
Sara Blaedel,
Belinda Bauer,
Karin Wahlberg (senaste jättebra - handlar om sjukhus på 50-talet).

Och har du inte läst :
Skadad : den sanna berättelsen om ett bortglömt barn av Cathy Glass måste du göra det!!

Kram Maribel

Anonym sa...

Glömde:
Kjell Eriksson
Karin Alfredsson :-)

Åsa sa...

Jag har läst ca 3 böcker på 3 år och jag har nog fått alla av dig, så jag kan nog tyvärr inte rekommendera någon bok tyvärr :). Vi har börjat kolla på en "advokatserie" däremot som heter Suits som vi kan rekommendera.

Trevlig helg kära syster
Kram Lill-Åsa

Mammaxtre sa...

Sophies val, du fick den av mig nyssens. Njut av härliga sommardagar!

Mammaxtre sa...

Jag menade Sophies historia.....inget annat