08 juli 2014

Zack

Bridget Jones Mad about the boy är i mitt tycke en flams och tramsbok. Sällan ger jag upp efter en halv bok men livet är för kort för att läsa dåliga böcker, särskilt när det finns så många bra kvar att läsa. I stället har jag börjat på Zack, Mons Kallentofts nya. Björn Bengtsson läser (för första gången för mig) Verkar lovande! Jag var typ 40 år när jag började läsa deckare och jag älskar verkligen den genren! 


I går kväll (efter att ha oljat in de nyslipade trädgårdsmöblerna som förövrigt blev som nya) så vi de två sista avsnitten av 2:a säsongen av Orange is the new black. Riktigt bra TV. Gillar dessutom streamad TV (eller vad det nu heter?) Man ser när man har lust och många avsnitt man vill. 


Sommar och sol och 3 dagar kvar tills semestern. Vi har packat i hop oss och tjyvstartad. Åkt ut till Getis och ämnar stanna där. Har man fördelen att ha en sommarstuga så nära hemorten att man kan åka till och från jobbet vore det ju bara dumt att inte utnyttja det. Således kan vi tillbringa vardagskvällarna på vår alldeless egna strand eller brygga om man föredrar det och på så vis suga det sista ur kvällssolen. 

Det blommar som bara f-n här ute :)

2 kommentarer:

LiteAvLinda sa...

Jag är så avis (på ett bra sätt) på dig ibland ;)

Anonym sa...

Så jäkla mysigt att ni har Getis. Perfekt att åka ut till en varm kväll. Vi har också just kollat klart på säsong två av vår favoritserie, orange is the new Black. Nu ser vi fram emot 2015 och säsong tre...

Kram Lill-Åsa