13 juli 2014

Femkamp och femtioårskalas

Så var det äntligen semester! Efter jobbet i fredags samlades vi på Getryggen för årets femkamp (som vanligtvis hålls på Gröna Lund) Pappa ersatte Oskar som ju är långt borta. Vi hamrade spik, sköt luftgevär, kastade pil, kastade kottar i hink och kastade kubb. Jag förlorade och Lukas vann. Vi grillade och hade musikquiss. Vid 00.30 åkte ungdomarna hem (vi följde de till bommen för att släppa ut)



Lördagen bjöd på sol, sillunch och femtioårskalas. 



Otroligt att min syster som är min ålder redan är 50 år (nåja, hon fyller den 16:onde) Pappa är kvällstrött och maken fotbollsnörd så vi var inte kvar och stängde festen. Det bjöd på supergod tapas buffé och jag åt bland annat en ost "to die for" och en serranoskinka som var himmelsk. Jag var så duktig att fota med vanliga kameran att mobilen (som jag bloggar i från) nästan helt saknar bilder från kalaset. Här är i alla fall en på två coola killar.


Och den här har jag stulit på Fejjan:



I morse ville pappa bli utsläppt vid 06.15, passade på att gå milen då, då det hotades om regn senare på dagen. Vilket visade sig inte vara sant. Har legat på stranden och slumrat och lyssnat på Zack. 

Vi är SÅ bra på att ha semester ❤️


2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det var ju en fest man skulle vilja ha varit på. Det ser ut som att du valde rätt semesterperiod om man tänker på vädret. Underbart!

Kram Lill-Åsa

Anonym sa...

Ja Åsa och vi hade gärna haft er med 😘
Kram
Gun