24 juli 2014

Sol, bad och små kvitton

Ja, men det var kanske ett jä-a tjat om vädret men i går hörde jag att det är den varmaste Juli sedan 1933 här i Stockholm. Man svettas. Och badar och solar. Milen slarvas med vissa dagar. I går blev det 2 ggr 6 km och idag hittils ingen. En tröst är att man svettas väl kalorier.

Maken har hämtat hem sin yngsta från Spanien/Arlanda i dag så vi har lämnat sommarstugan för att vara hemma i stan och tvätta och sköta om huset i några dagar. Här har jag skurat ur en soptunna (tips: ha inte skaldjursfest på sommaren om du inte har soptömning på ett tag) Tvättat kläder, lakan och badlakan, hängt och vikt. Strykt (pyttelite men DET var varmt) 



Hemma har ju sonen (min yngste men tillika vuxna) kamperat mol allena. Han har sovit i vårt sovrum då hans rum tenderar att bli bastuliknande dylika somrar (hans fönster går inte att öppna) Han hade bäddat rent efter sig minsann (utan uppmaning, han fattade själv!) ! En annan sak, de matrester han fått har han förpackat i små påsar och det var så fint i kylen. Kvitton, på att något fastnat av alla år av tjat och skäll. 

Dagens i-landsproblem:
I går kväll satt vi och jämförde vem som var vitast under vigselringarna, dumt för sen glömde vi dom i stugan. Känner oss nakna :(

1 kommentar:

Åsa sa...

Så glad att ni har fått så fint väder! Låter ljuvligt med semester. Själv är vi mitt uppe i den kliniska examinationen och det har blivit låååånga dagar på kontoret. Nu blir det lite upphämtningar av provresultaten på olika sjukhus runt om i landet. Imorgon flyger jag till Brisbane för mer upphämtning. Jag vill också ha semester...