02 juni 2014

Juni

Och tillika min favoritmånad. Årets ljusaste månad, midsommar, jordgubbar, färskpotatis, födelsedag och man har hela långa sommaren framför sig. 


Hur fort kan egentligen en långhelg gå? Först var vi ju hemma med barnen i stan, sen gick de till sin mamma och pga vädret väntade vi tills lördagmorgon med att åka ut till Getryggen. Väl där så tvättade vi sovrumstaket, kvistlackade två gånger och grundmålade det. Vad fult ett furutak är och vilken jäkla skillnad lite vit målarfärg kan göra! Man blir lika förvånad varje gång. Vi rensade rabatter och satte ner potatisen också (sent, jag vet men vi har ingen större brådska) 


I går kom Simba, hans "sambo" Rut löper och det är svårt att ha en löpande tik och en trånande hanhund tillsammans. Vi har Simba och han verkar rätt glad för det. Fast just på bilden (tagen för 5 minuter sedan) skäms han, å det med rätta. 


I dag säger vi grattis till min lillasyster Åsa som fyller 43 år (fast nu har det ju redan hunnit bli den 3:e i hennes världsdel) Tänk vad konstigt att helt plötsligt vara ett vinterbarn när man fyllt på sommaren de första 40 åren (även om deras vinter väder är snarlikt vår sommarväder) Jag har förstått av Facebook, Instagram och deras blogg att hon haft en fin födelsedag. 

Dagens arga tonnårsmamma: Mina lurar till telefonen har varit borta, de jag brukar låna av inspektörn är trasiga och jag har således inte kunnat lyssna på min ljudbok under dagens promenerade mil (1,2 so far) Upphittade i Axels jackficka, grrrrr.



Dagens i-landsproblem: Min dyra plattång är borta. Använd 2 gånger då jag tyckte mitt hår var för kort, nu när blivit längre har plattången försvunnit :(

2 kommentarer:

mammaxtre sa...

Jag gissar att Axel är oskyldig avseende den försvunna plattången :-)

Vilken reflektion om Åsas födelsedag. Plötsligt är hon ett vinterbarn.

Juni månad är en semestermånad för mig. Jag längtar!

Jag har tidningar till dig.

Kram

Åsa sa...

Ja visst är det konstigt att fylla år på vintern helt plötsligt.

Snart har ni utflugna barn och då ser hemmet ut som man lämnade det och saker försvinner inte. Sen kan man skaffa ett par kattungar och då är man tillbaka i samma mönster igen 😃