24 juni 2014

I´m a lucky girl och Helgonet



Jag har tur i spel, minnsan. Jag har inom ett år typ vunnit träningskläder från Rönich, en dunjacka från Didrikson, en bodylotion (från jag kommer inte i håg märket men förpackningen var dösnygg) och i dag vann jag en (dyr) plattång. Kanske man skulle köpa en Trisslott? Såg ju på TV i helgen en man i min ålder från Umeå som vann 5.000.000 på skrapet i Nyhetsmorgon. DET vore något det.
 

Min sista sjukskrivningsvecka. Gick morgonpromenad (ALLA hinner träna, det handlar om att planera in det!) I dag passade jag också på att gå till frissan och fixa slingor och toppa håret. Att sitta hos frissan och bli omhändertagen är fanimig en bra rehabilitering. Så skönt. Resultatet bra, (fast jag tycker nog att det onödigt dyrt) Hade ju bestämt mig att sluta sling/färga och ha min naturliga hårfärg. Tänker på både miljö (hur bra kan det vara för svålen?) och pengar. Men jag stod alltså inte ut. Tålamod är ju som bekant ett utvecklingsområde för mig :)



Maniskt lyssnar jag på Carin Gerhardsons böcker. I går blev jag klar med Helgonet och har redan hunnit lyssna 4 timmar på Gideons ring. Jag hade ju svårt för ljudböcker, hade svårt att koncentrera mig och började ofta tankevandra, men man kan alltså vänja sig. 




1 kommentar:

Åsa sa...

Vilken jättefin Sverigesommarbild. Den översta på huset.