22 juni 2014

Vyssan lull, midsommar och födelsedag

Jag fyller år på årets ljusaste dag. Kanske det är därför jag har fått mitt ljusa/glada humör? Jag både somnar och vaknar glad i sinnet nästan jämnt. En otroligt bra "gåva" måste jag säga som jag inte skulle vilja byta mot något annat (skulle vara en platt mage då, men vad ska man med en platt mage till om man är dyster i sinnet?) 

Jag forsätter maniskt med att lyssna på Carin Gerhardssons böcker. Nu har jag lyssnat ut Vyssan lull och under dagens promenad började jag på Helgonet (den 4:e i serien) Mycket bra! 


Midsommarvädret blev bättre än väntat, utan att för den skull vara topp (men det hade kunnat vara så mycket sämre) Radhuset hade vi lånat ut till Lukas och Isabell som hade 25 årskalas och vi var således ute på Getryggen. På morgonen åkte jag in till stan för en långpromenad med Isabell (som alltså fyller år dagen för mig) Efter att ha uppvaktat henne så hämtade jag Malin och Johanna som och for ut till Getis igen. Där var det precis dags att sätta sig till dukat bord. 2014 års midsommarlunch avnjöts ute på verandan utan en endaste droppe regn. Inte illa som sagt. Senare grillade vi och jag var vaken till 01.30 vilket måste vara något slags rekord. 


I går på midsommardagen fyllde jag år. 48 stycken närmare bestämt. Vädret var som på midsommaraftonen. Kunde vart bättre men också sämre. Jag har många nära mig och trots att Oskar och Åsorna bor i Australien var vi 13 stycken som hade kalas. Jag är en mycket priviligerad människa. Jag fick så fina presenter att man kan tro att jag fyllde jämnt (48 är ju förvisso en jämn siffra men...) Bilden tagen när jag följde Lukas och Isabell till bommen. 



I dag åkte vi hem till stan. Vardag i morgon för maken och Johanna och Axel som jobbar,  jag har ytterligare en vecka på mig att rehabilitera mig efter min hysterectomi. Om man bara fick önska en endaste pytteliten sak så får det bli värme. Please!

1 kommentar:

Åsa sa...

Ja, vad ska man med platt mage till om man är dyster i sinnet. Om du hade varit född i Australien så hade du varit född på årets kortaste dag. Konstigt det där.

Fin midsommar ni fick. Nu hoppas jag värmen kommer till Sverige.