27 juni 2014

1/2 priset


Få saker gör mig så glad som att fynda på REA. I dag har köpt BH och trosor från Chantelle samt en BH från Calvin Cline på Twilfits rea. Tog in tre BH:ar i provhytten och alla tre satt perfekt (hur ofta händer det? BH och jeans är ju annars en sån där mardröm i provhytten) Nu behövde jag ju inte TRE nya svarta så jag valde en men innan jag gick ur affären hann jag ångra mig och köpte alltså 2. Hur ofta finns det ens ens storlek kvar på reor? Och de blir ju inte gamla eller går ut i datum. Ja, ni "hör" väl hur jag försvarar mina inköp. Varför man nu gör det när man är 48 år och har en ordnad ekonomi?  I kväll äter vi grillade-rosekycklingspett-med-rosepepparpasta. Ett favoritrecept vi hittde i Allt om Mat för många år sedan och lagar ofta. Inte så kalorisnålt men tricket är ju att man då får ta en mindre portion (om man har problem med vikten) Till det ett glas rosé såklart (jag, inte inspektörn, han har jour)

Jag har också chattat med svägerskan i Sydney som berättade något jag blev både väldigt glad för men också lite ledsen. 

Trevlig fredag på er och tack för titten!



2 kommentarer:

Åsa sa...

Ja här chattas det tydligen när man ligger och sover :)

Asa ER sa...

Tack för en mysig chattstund!
Kanske vi kan skypa till helgen om Oskar och Danielle kommer över på middag.
Morris och Maverick vill ju självklart också säga hej :)