06 maj 2013

Oglamorös

När pappa var här var han på jakt efter ett par "blåbyxor" i jeanstyg. Det visste jag inte att det fanns! Mannen har länge sagt att han tycker jag ska ha ett par arbetsbyxor att "skrota" i på Getryggen. Pappa köpte fina Fristads för 798 kronor på lite fina Arbetarboden. Jag hittade på Jula för 298 spänn! Då ingick inte knäskydden som man lägger i fickorna avsedda för detta, så det tillkom 39:-. Sen hittade jag rejälare arbetshandskar, de jag har går rostaggar igenom (aj). Således har jag handlat kläder på Jula.

Oglamoröst så det förslår.

PS Dom luktar så gott! Som jeans gjorde när jag var ung typ. Gissar att det är för att de är helt otvättade DS



5 kommentarer:

Maribella sa...

Jag tror tvärtom - du är super glammig i dessa brallor! Hallå, hur många köper ett par "snyggjobbar byxor"?? De flesta går väl runt i trasiga, säckiga mjukisbyxor :-)!

Anonym sa...

Dit ska jag också åka. På Solrosen har jag ett par blommiga blåbyxor från Platagen.
Kram
Gun

Anonym sa...

De var ju skitsnygga ju! Skulle jag andvända som finbyxor. Jag har ett par vanliga blåbyxor som jag fick när jag jobbade på Schenker, men de duger bra. Har dock ingen sommarstuga så jag har någon andvändning av dem, men jag brukar ha de på mig när jag rensar ogräs på altanen...

Lill-Åsa

Mamma sa...

Allt klär ju en skönhet. Så på med brallorna!
Kram

Lotta sa...

Jag har ett blåställ på landet, älskar att vara oglamorös :-)

Kram