16 maj 2013

Jag och min locktång

Nu skulle man vilja stoppa tiden för ett tag, satan vad fort det går där ute i naturen! 

I dag var ingen bra dag. Vaknade med migrän. Tog en Zoomig nasal. Åkte till jobbet, efter 2 timmar ingen effekt. Tog en Sumatriptan, hjälpte inget. Tog 2 Treo, gick broarna runt, åt lunch och sen sen har den sakteliga gett vika. 

Från Tantohållet mot Årstabron. Tror jag mötte typ 50 löpare och lika många som var ute och gick under min promenad.

Det här kortet har jag tagit från Årstabron ner mot Tanto Marina.

Så vackert, vad nu än är för blommande träd

En prunkande kollonilott i Tanto

En helt annan grej. Jag har plötsligt fått ett ont sår i nacken. Visade kollegorna på jobbet som tyckte det så ut som att det var små blåsor i såret. Klurigt. I kväll ramlade poletten ner. Brände mig ju på locktången här om dagen. Nu har jag inom kort bränt mig i pannan (det ❤ formade sårskorpan i pannan om ni minns) och i nacken. För något år sedan tappade jag locktången fick tag i den i luften och tryckte in den mot bröstet. Hela bröstvårtan blev en stor sårskorpa. Det gjorde ont. Väldigt ont. Men det får ni ingen bild på :)



3 kommentarer:

mammaxtre sa...

Vad bra att du kom på varför du fått utslag!

Tänkt att du övervintrat pelargoner. Vad roligt! Skulle jag vilja testa men har ingen plats....

Kram

Åsa sa...

Aj aj aj. Jag har en lätt fobi mot locktångar då jag har barndomsminnen från när du eller Gun lekte hårfrisörska med mig...

Anonym sa...

Ja jag kommer ihåg att jag hade en ljusgrön locktång. Måste ha varit den:-))
Kram Mamma