26 maj 2013

Morsdag

Jag må vara en dålig människa men jag glömde fota morsdagsmiddagen. 

Så här när barnen flyttat hemifrån kan man glömma kaffe på säng. Men en underbar bukett rosor och liljor och en flaska dyrvin är fanimig inte det sämsta. Min vän småbarnsmamman Pernilla kommenterade mitt inlägg på fejan att hon hade föredragit ett uppvaktande klockan 15 i stället för den i hon fick i mycket arla morgonstund. Jo, det är väll så. Att allt har sin tid.




Min egen mamma och alla våra fem barn samt den finaste svärdottern Isabell var här och åt helgrillad fläskkarré, fransk potatissallad, tzatsiki, mangosalsa och caesarsallad. Samt en misslyckad pinnochiotårta*


*Vad gör jag för fel? Jag provade några gånger för många år sedan och misslyckades. Nu tänkte jag att nu hör jag precis som det står i receptet. Gick åt skogen. Sockerkaksbotten blir bra men inte marängen :(


Inga kommentarer: