18 maj 2013

I Östersjön


Är det 14 grader kan meddelas. Åtminstone i Näslandsfjärden vid vår brygga. 
I dag har vi påtat i rabatter,panelat klart nya toan, kvistlackat samma panel i samma toa samt målat fönster och dörrfoder. 



Sillunch har vi också hunnit med samt sett Tre Kronor slå Finland och tillika ta sig till VM final.  Nu vankas bastu inkluderandes ett dopp i det 14 gradiga  spadet. Efter bastun dricker vi den godaste av alla  goda öler. 


Sen blir det fin middag då vi ämnar dela på en flaska vin som vi köpte i Hunter Valley, Australien i januari. Till det en bit rött kött, mandelpotatis och rödvinsreduktion. 

Livet på en pinne!



4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter härligt!

mammaxtre sa...

Jag skulle inte klara av att hantera Östersjön såsom ni gör. Jag som tar kärringdopp under sommartid, jag skulle ju aldrig komma i plurret nu :-)

Livet på en pinne, låter fint.

Kram

Åsa E R sa...

Håller med dig Lotta!
Ni är riktigt tuffa som badar så här års.
Mysigt med finmiddag och egenimporterat vin.
Kram och jag hoppas att vi kan höras på Skype snart.

Åsa sa...

Jag ser fram emot att få sitta på ert dass någongång, det ser fint ut! Härlig helg ni haft!