25 maj 2013

Marie solo

Jag bestämde mig att ta rast från målande, odlandet och fixet på Getryggen och åkte solokvist upp till Stockholm. Gick av vid Södra station och gick sen Götgatan ner via Slussen och genom Gamla stan där jag unnade mig en glass. Jäklar vad turister det redan är! 
 



Jag gick sedan Drottninggatan till Sergelstorg och resten av dagen cirkulerade i city och har besökt de flesta herrekiperingsaffärer letandes efter den rätta färgen på flugan till min yngstas studentoutfit. 




På NK fann jag det jag sökte. Innan det hade jag bland annat hittat en fin (dyrare än jag tänkt) skjortblus till mig själv. 


Några reflektioner från min dag: 

1. Väldigt många karlar som snällt följer med sina kvinnor ut och in i alla affärer. Ser lidande ut. 

2. Varför ska det vara så jäkla svårt att sätta sig ensam på ett lunchhak och äta? 

3. Vad var det för nytt med Hötorgshallen? Såg precis ut som förr fast med en (mindre) våning till. 

4. SommarStockholm är den vackraste staden jag besökt. Så är det bara.




Nu ska jag hem och gosa med min man ❤ 

Trevlig lördag på er gott folk! 

2 kommentarer:

Lotta sa...

Helt rätt att göra Stockholm solo. Du kan konsten, har ju sagt det förr.

Vi måste ses snart.....

Kram

Cecilia sa...

Stockholm på sommaren är ett måste, jag älskar den staden =)