12 maj 2013

High on life

Just nu är jag hög på livet! Det vackra vädret gör att humöret är på topp och jag har massor av energi. 

I dag har vi påtat i trädgården, träffat en utflugen son, bäddat rent, tvättat och varit på kalas. Mellan det har jag gått mitt favoritstråk, en 8 km lång promenad (därifrån de flesta av dagens bilder är tagna) Under promenaden lyssnade jag klart på vinterpratarna, i dag Ismail Soran och Rickard Wolf. I går lyssnade jag på Hanna Hellqvist, vars program handlade om hennes pappas självmord. Alla program mycket bra! Lyssna om du inte gjort det. Jag som inte gillar typ morgonshower men massa prat och mest flams älskar dessa pratprogram med uttänkta och väl valda ord/ämnen inspelade utefter manus och med mycket eftertanke, garanterat flamsfria. 

När det rinner vatten i detta diket ser det helrostigt ut, nu har det torkat ut men är ända alldeles rostfärgat, någon som vet hur det kan bli så?



Jag vandrar vidare efter gamla Stockholmsvägen och går förbi ett hus med "raggarbil" och Amerikanska flaggan.



Så här ser det ut efter vägkanten! Vad är det för fel på folk? Sitter dom och drickr sprit i bilen och hivar ut pavan när den är tom. Dj-a puckon! Vad hände med "Håll naturen ren" och "Spola kröken" som var stora kampanjer på 70-talet?



När man har vandrat klart efter gamla Stockholmsvägen viker man in och hamnar på den finaste av alla små grusvägar. Genom hästhagar och fält av vitsoppor. Så vackert!



Sällan har jag sett så mycket vitsippor



Jag borde veta vad detta är, men erkänner att jag inte vet. Min mamma kan sånt här, är det en hägg mamma?



Sen var vi i Rönninge på kalas och firade Malin och Amanda som fyller/fyllt år i dagarna. Och jo, jag åt av båda fast jag inte borde. 

Jag får säga hejdå beach 2013 och hejhej vassen i år igen. 



Nu grillar vi och sitter så klart ute och äter. I veckan en vanlig femdagarsvecka. Fick jag välja skulle jag ha en vanlig "svart" dag den 6 juni och en röd annandag pingst. Men det får jag ju inte. Tyvärr.

Hej hopp, hoppas ni får en bra vecka allihop!


3 kommentarer:

LindaF sa...

Rostet kommer nog från mineralerna i vattnet och på växten gissar jag fläder.. Men jag gissar bara :) Kul att ses igår, det gör vi snart igen :)

Mamma sa...

Nej hägg är det inte. Jag röstar och också på fläder! Vilken underbar promenad du gått idag. Igår i Ängelholm gick jag på ny rekordtid. Och det känns i höften och ryggen. Jag har gått hälften (4km) men som vanligt har jag gått ut för hårt.
Jävla ålderdom!!
Vill fortfarande inte att ålder ska sätta några gränser. Men det är väl bara att gilla läget. Det finns dom som har det så mycket värre.
Kramar

Åsa sa...

Mysig promenad. Vi har också gått mycket i helgen. Min favoritmotion. Jag skulle också ha provat båda tårtorna...