03 januari 2013

Canberra

Å, vad vi har det bra i huvudstaden. Den är liten (367 752 invånare mot Sydneys 4.627.345) och tämligen folktom. Taxichauffören i dag sa att det alltid är så, så här års. Befolkningen lär komma hem 7 januari.

I dag har vi varit på Nationalmuseum, Svenska ambassaden och The Australian museum of war. Kulturella som få. Det konstiga med den här staden är temperaturen. Tokvarmt på dagen (32 grader) och kallt på kvällarna (11grader)
I morgon åker vi "hem" till Sydney igen (drygt 3 timmar med buss)

För mamma, pappa och Gun och kanske någon annan som undrar så är min axel bättre. Jag kan ännu inte göra massor av saker men om jag sitter stilla gör det inte ont. Phu.

PS Det kommer finare och bättre bilder så småningom, de flesta bilder har jag i kompaktkameran, systemkameran eller min gamla telefon (som jag köpt ett Aussiekontantkort till och bär således med mig på dagarna) Nu bloggar jag från IPhonen om nu någon undrar DS








1 kommentar:

Lotta sa...

Så skönt att axeln känns bättre.

Jag är avis på er som är på resande fot, om du nu undrar :-)