07 januari 2013

Hunter Valley

Nu är vi framme i Broke, Hunter Valley. Huset är som ni ser byggt på pålar. Åsorna tror att det är för att man ska kunna parkera bilen i skugga. Själv tror jag att det kan vara för att det ska bli svårare för ormar och andra otäcka djur som finns i det här landet att ta sig in i huset.

I dag har vi varit på vinprovarresa, två vingårdar hann vi med: Tyrrells och Draytons. Mycket trevligt, särskilt den sistnämnda där det även gjordes en del inköp. Nu är vi på väg hem för att slappa, läsa och umgås på den stora verandan.

PS Jag har ännu inte vunnit en Yatzy- eller en pokeromgång, men jag har ju en jävla tur i kärlek DS

3 kommentarer:

mammaxtre sa...

Vad häftigt att besöka vingårdar. Vinprovning, det har jag ännu inte varit med om.

Så bra ni verkar ha det. Har Åsorna tagit semester under hela er vistelse Down Under?

Kram

Maribella sa...

Så mysigt ni verkar ha det! Och jag anar att det svider i vinnartarmen....:-)!
Kram

Mamma sa...

Mysigt hus. Inga kängurus ännu? Här pratar man om att det brinner på stora delar av Australien. Inget ni märkt?
Kram