20 januari 2013

Lyckligt lottad

När vi åkte till Australien hade det precis blivit plusgrader ute och slaskade rejält. Då sa jag att OM det är vinter när vi kommer hem ska vi baske mig köpa oss skidor. Sagt och gjort. I går var vi på XXL och köpte oss varsitt längdskidpaket. Det var dock kö på verkstaden (för att montera bindningarna och valla) så när jag fikade hos min vän Lotta idag så hämtade Magnus våra skidor. Sen åkte vi till Tveta och åkte 5 km spåret (vi hann inte längre, vi hade lovat tidig middag) Underbart väder och skidorna var det både lagom glid och fäste på. Känner mig supernöjd! Lika mycket som jag njutit av Australiens sol och värme njuter jag av denna otroligt vackra vinter vi just nu har 😘

Hemma lagade vi älgstek och åt middag med 4 av fem barn. Utvilad efter resan, den fina vintern (med skidåkning i 08-land) fika med en kär vän, min underbara karl och våra fina ungar får mig att reflektera över att jag är en väldigt lyckligt lottad människa.












5 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder :) Toppen väder för skidor idag.
Ha en fin vecka
Kram från storesyster

Mamma sa...

Härligt!

mammaxtre sa...

Du är lyckligt lottad Marie. Och jag känner mig lyckligt lottad som har dig vid min sida genom livet.

Kram och Tack för allt!

LindaF sa...

tänk vad kärlek du ger och får tillbaka ;) din inställning smittar av sig! kram på dig

Anonym sa...

Härligt med skidåkning och att du är nöjd med livet. Bättre än så blir det ju inte :)
Lillasyster